זומנתם לפגישת מהו"ת? אלה הדברים שכדאי לדעת

כאשר מוגשת לבית המשפט תביעה שהסכום שלה או שווי הנושא הנדון בה עולה על 40,000 ש"ח, אז למעט בתביעות המוגשות בשל נזקי גוף או בתביעות המוגשות מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, עם סיום הגשת כתבי הטענות בית המשפט יפנה את הצדדים לפגישת מהו"ת.

מהו"ת – מידע, היכרות ותיאום – הפגישה נערכת אצל עו"ד חיצוני שהוא גם מגשר, אליו בית המשפט יפנה את הצדדים על מנת לבחון עמם את ההיתכנות לבירור המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט במסגרת הליך גישור.

ההשתתפות בישיבת המהו"ת מחייבת, וגם צדדים שמלכתחילה יודעים כי הם אינם מעוניינים לנהל הליך של גישור בתיק שלהם חייבים להשתתף בישיבת המהו"ת, כאשר במסגרת הישיבה הם רשאים לעדכן כי הם מעוניינים להמשיך ולנהל את ההליכים בבית המשפט.

ישיבת המהו"ת היא חלק מההליך המשפטי לכל דבר ועניין. כדי שהצדדים יוכלו לבחון ולשקול  בלב פתוח ובנפש חפצה האם ברצונם לנהל הליך גישור אם לאו מעודדים לנהל שיח פתוח וישיר. הצדדים אינם רשאים להקליט זה את זה וגם אם הישיבה מסתיימת ללא הצלחה והצדדים שבים לנהל את ההליכים בבית המשפט, הרי שהדברים שהוחלפו במסגרת ישיבת המהו"ת חסויים והצדדים אינם רשאים לספר לבית המשפט ולהביא בפניו דברים קונקרטיים שנדונו במסגרת ישיבת המהו"ת, כגון הצעות לפשרה, סכומים שנדונו וכיוצ"ב.

בחלק מהמקרים ישיבת המהו"ת מסייעת לצדדים להגיע להבנות מחוץ לכותלי בית המשפט, ובכך יסתיימו ההליכים ביניהם.

יחד עם זאת, ככל שהצדדים לא יצליחו לפתור את ההליכים מחוץ לכותלי בית המשפט, המגשר לא יעדכן את בית המשפט מי היה אותו צד שסירב להליך הגישור.